lördag 10 mars 2012

Svårt att vara nyttig





Friterad glass Deep fried ice-cream
- vi trodde först att de hade skrivit fel

Jag åkte hit med intentionen att försöka ta igen lite av den träning jag inte hunnit med under våren och hitta tillbaka till rätt kost efter flera månaders slarv, men det vill sig inte riktigt. Thaimaten är god och billig, men den innehåller en hel del stärkelse och/eller kolhydrater som drar igång sötsug hos mig.
Det är också lite svårt att hålla mattiderna - timmarna går utan att man tänker på att man borde äta och plötsligt rasar hungern över en och man måste äta NU!
Kyckling med cashewnötter - Sotluggs favorit
Jag funderar också över E621. Det är ju i den här typen av mat det används mest... Väl...?
Kanske äter vi det varje dag nu och jag får Sotlugg att äta massor av det för att jag säger att han hellre ska välja thaimat än något med pommes.

Jaja, det blir väl att ta tag i det vid hemkomst istället då. Snickaren vill att vi ska gå på Box-pass tillsammans på SATS när jag kommer hem. Får se hur det går att som nybörjare köra Box mot en inte bara hockeyspelare utan thaiboxare också... Eller ja, han har tränat thaiboxning, inte tävlat. Men ändå.

Frukostutsikten idag P P Samui resort
Idag bytte vi hotell. Vi lämnade P&P Samui resort som tog betalt för svajande WiFi-tillgång enbart i receptionsområdet och bytte till ett som bara kostar hälften (mindre än 150 skr/natt för två pers) och som har gratis stabil uppkoppling på rummen. Det behövs, för jag har en hel del jobbtimmar kvar att göra och det tar en enorm tid om uppkopplingen inte funkar.
Vår säng de kommande 6 nätterna
Eftermiddagens utsikt AKWA Guesthouse´s pool
AKWA Guesthouse heter vårt nuvarande och här stannar vi tills vi åker hem på fredag morgon. Det här har små rum, men är rent och lite kul inrett. Det ligger inte direkt på stranden, utan man får gå över vägen för att komma dit. Det har heller inte en egen pool, men man är som gäst här välkommen att bada i poolen som tillhör resorten som ligger tvärsöver vägen. Man får också använda deras solsängar på stranden gratis. Det enda man inte får är att låna deras strandhanddukar gratis. Men vi har ju egna :) I gatuplan finns en bar/restaurang och där åt vi lunch idag, Pad Thai för mig och kyckling med cashewnötter för Sotlugg, kaffe och Smoothie efteråt, pris c:a 8o skr.
Vi har inte hunnit sova här ännu, men hittills gillar jag stället.

Efter lunch har vi varit på stranden och vid poolen och jag, som börjar se antalet soltimmar rinna ut nu, har tjatat på Sotlugg om att sola, men han har legat i blöt precis hela tiden. Det gör väl i och för sig också nytta, men imorgon måste vi få med hans bok till stranden så att han ligger stilla lite i solen också.

Utslagen har läkt bra. På stora delar av kroppen är de nästan borta, bara pigmentfläckar kvar, men på underbenens framsida är det en bit kvar. De har läkt mycket där också, men jag hade nog hoppats på mer. Nu ger vi järnet i solen de sista dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar