tisdag 13 mars 2012

Frustration

Jag har c:a 50 elevomdömen kvar att skriva av 164 och tiden rinner iväg, de ska vara klara imorgon kl 06:00 svensk tid. Ungefär 500 minuters arbete kvar  och jag vet inte riktigt hur jag ska få till det. Nu har jag tagit med mig datorn till poolen och försöker skriva här, men det går långsammare när man inte kan fokusera till 100%.
Sotlugg vill bada och att jag ska vara i poolen med honom. Jag blir frustrerad och fräser att han ju måste vara i solen. Men egentligen kan han lika gärna vara i vattnet, det är lika bra. Egentligen handlar det om att jag är stressad över omdömena och vill upp ur poolen för att beta av dem. Vi är på en rehabresa, försäkringskassan betalar min lön under den här tiden. Skolan betalar inget. Det är där min frustration borde ligga. Att jag har jobbat någon timme ungefär varannan dag fast jag inte borde. Men ändå inte har möjlighet att låta bli för jobbet måste göras.

Här har en läsare av Johan Kants blogg satt ord på en mycket stor del av anledningen till att jag känner att det är dags att byta karriär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar