lördag 28 maj 2011

1,2 mil

Det har varit lite si och så med motionerandet i veckan, och jag var ganska långt ifrån målet på minst fem mil per vecka. Idag jobbade jag ifatt lite med en PW på 1.2 mil genom skogen och ligger nu på 4 mil. Alltså återstår en mil att trava i morgon. Hoppas att det inte regnar en massa då...

Konstaterade två saker på vägen genom skogen:
1. När man går i skogen ökas automatiskt takten lite, man andas bättre och kroppen hittar rytmen på ett härligt sätt. Jag märker det inte själv, men Runkeeper talar om för mig att det går snabbare.
2. Jag bor på en underbar plats! Allt som huvudstaden har att erbjuda bara en kvarts bilväg bort och naturen, skogen och vattnet alldeles runt knuten där jag bor. Ibland längtar jag ju efter att flytta in till Söder, men just nu är det så perfekt att bo här och jag njuter av skogen mer än någonsin, bara för att jag hinner. Jag har det oförskämt bra, helt enkelt!


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar