onsdag 18 maj 2011

En stund för mig själv

Kaffe och en näve nötter i solen på väg mellan jobben. En skön andningspaus och tid för reflektion. Jag har redan tidigare konstaterat att detta år har varit mitt minst stressade på en bra bit över tio år. Flera gånger under året har jag stannat upp och funderat över om det är något jag har missat eftersom jag har haft tid över. Och det har det ju naturligtvis varit ibland. Men oftast har det faktiskt helt enkelt funnits tid över. Jag har t o m ofta känt att jag har räckt till på jobbet, varit planerad och haft framförhållning.
Till stor del beror det på att jag har valt att bara undervisa. Man blir helt enkelt inte ryckt från uppdraget så ofta då.
Men mest tror jag att det beror på jobbet på gymnasiet - det har varit energipåfyllning, utveckling och undervisningsglädje 2 ggr i veckan. Och det har gett mig tid för reflektion och gjort mig ännu bättre på grundskolan. Jag är så glad att jag tog det steget! Och jag kommer verkligen att sakna dem :(
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar