tisdag 12 juni 2012

Benskydd och blodiga lakan

Sotlugg går på fotbollsskola hela veckan.
Sex timmar om dagen med benskydd på de såriga smalbenen.
Det ser inte värre ut än det brukar, jag tror att de stänger in lite fukt där, som väl gör någon slags nytta. Men det verkar klia mer. I går natt var han vaken från och till hela natten och kliade. Till slut kom han och kröp ner bredvid mig. Jag skulle ha gått hemifrån kl 7 på morgonen, och han vill helst att jag väcker honom då, men jag skickade ett meddelande till jobbet och stannade hemma ett par timmar extra. Han behöver ju sova också.
Sen tvättade jag dubbel uppsättning blodiga lakan innan jag gick till jobbet. Ikväll har jag kört fotbollskläder och fläckbehandlat hans ljusa chinos, som var fläckiga längs hela benen.
Innan han lade sig smorde vi in med kortisonsalvorna, satte "plattor" (jättestora gummiplåster som sitter i flera dagar) på smalbenen och sedan bandage ovanpå för att han inte ska klia sönder.
Det är över ett år sedan han var sår/utslagsfri på kroppen nu, och jag undrar om han någonsin kommer att bli det igen...

:(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar