måndag 30 januari 2012

Vardagen...

...tar tid nu!
Tre ggr/ vecka behöver Sotlugg få UVB-strålning. Det får man i Sundbyberg. Själva strålningen tar 2 minuter. Resan dit och tillbaka tar sammanlagt drygt två timmar om vi åker utan att äta middag och jag plockar upp Sotlugg utanför hans skola och vi är himla snabba med kläder och annat när vi väl är på plats. Då är vi hemma vid 19-tiden på kvällarna och kvar finns tid för middag, läxor och smörjning. Sedan är det läggdags för honom och rättningsdags för mig.
En dag i veckan tränar han till sent, alltså finns en dag kvar att leka på. Tisdagar.
När vi kommer hem vid 19-tiden är vi båda griniga och hungriga och maten måste fram snabbt. Det betyder att söndagen behöver ägnas åt matplanering och storkok. Och att jag måste bli bättre på att handla mellanmål och frukt för att hålla blodsockerhalten över "grinigstrecket", annars blir ju varenda dag bara tråkig!
Man räknar med att han behöver behandlas i 8-12 veckor. Jag hoppas att vi kan åka utomlands, så att han bara behöver behandlas i 4 veckor och sedan få den riktiga solen i tre veckor.
Idag ska jag få svar, har de sagt. Ikväll bokar jag resan i så fall.
Håll tummarna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar