måndag 23 januari 2012

Väntar på svar

Det är svårt att släppa tankarna på hur jag ska lösa det där med solen för Sotlugg. Jag är en lösningsinriktad person och får lite ont i magen av att inte få alla svar på en gång så att jag kan jobba vidare på hur jag ska lösa det här.
Nu väntar jag på att Försäkringskassan ska ringa och säga om de godkänner att jag tar ut tillfällig föräldrapenning under resan (VAB). Om de inte gör det förlorar jag en halv månadslön, samtidigt som själva resan kostar nästan en hel månadslön. Det blir tight. Men om det inte finns någon annan lösning får det ju gå, helt enkelt. Om det nu är så att man ens får ta ledigt från jobbet om man inte VAB:ar...?

Försäkringskassans informationspolicy säger att de ska svara inom några dagar. Hoppas att de svarar tidigare, för jag kan inte sova ordentligt innan de gör det! Hjärnan jobbar hela tiden med olika scenarier och försök till ekonomiska lösningar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar