tisdag 1 november 2011

Smörja

Vi smörjer och smörjer.

Proceduren tar en halvtimme per kväll och en kvart extra varje morgon. Vi som är urusla på att ta oss upp i tid på morgonen...
Olika krämer och lösningar på olika delar av kroppen och på olika typer av utslag. En gång i veckan tar det ytterligare lite tid med avfjällningscreme och kamning för att få bort hård hud i hårbotten så att den behandlande lösningen når ner, sedan dusch och ny smörjning. Besöken på hudkliniken på KS är positiva men tar oftast ett par timmar. Det känns dock bra att de tar så väl hand om allt, och att man på något sätt får lägga över ansvaret i deras händer.

Ett batteri av krämer, här saknas bara en.
Vi var på apoteket idag och förvirring uppstod kring vad som skulle hämtas ut. Till slut bad jag om en printad lista för att se vilka läkare som skrivit ut vad av det som fanns kvar att hämta ut. Två fullskrivna A4-ark kom hon tillbaka med!
Jag insåg då hur länge vi hållit på med detta och hur många läkare vi besökt. Ett av namnen kända jag inte ens igen och jag blev påmind om att vi varit på vårdcentralen fler gånger än jag hade i minnet. Imorgon ska vi tillbaka till apoteket och få ut en kräm som inte svider i de sönderrivna utslagen.

"Vilken otur att just jag fick psoriasis" sade Sotlugg i går kväll när vi låg i sängen.
Så kom han på vad som hade hänt tidigare på morgonen, kröp tätt intill och lade till: "men vilken tur att jag inte fick cancer".

<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar