måndag 21 november 2011

Högkostnadsskyddet...

Krämer att fördela mellan två hem, samt packa ner inför resa.
...är ju helt fantastiskt, fick jag erfara idag.
Jag skulle hämta ut krämer, salvor, lösningar och annat till ett värde av nästan 5000 kronor.
Och betalade 12:38!!
Eller ja, 12:50, sa jag först, tills Sotlugg påpekade att vi inte har några femtioöringar kvar i Sverige, så 12 kronor var det väl, helt enkelt.

Då är man glad att man betalar skatt.
Det är man inte alltid. T ex när de bygger nya rondeller i hela kommunen och fortsätter att pressa in 29 ungar i varje klass utan att ens anpassa ventilationen.

Idag var vi på KS på smörjning och kontroll.
I torsdags var vi där på läkarbesök.
"Vad är målet med behandlingen?" frågade jag igen. Förra gången, när diagnosen var eksem, löd svaret att målet var att han skulle bli helt bra.
"Att han ska ha så pass lite utslag att han vågar visa sig i shorts och T-shirt till sommaren." var svaret den här gången.
Det tog hårt.
Fast jag väl borde veta.

Jag letar vidare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar