lördag 11 juni 2011

Tankar kring dyra kläder

Ibland får jag ett otroligt habegär i klädaffärer. Tyvärr handlar det då ganska ofta om de lite dyrare kläderna. Ofta besinnar jag mig då och går hem och tänker efter. Och ofta kommer jag då fram till att jag hade rätt, jag borde verkligen äga det där plagget jag blev så sugen på!
För att då inte få alltför ont i magen över priset tänker jag att alla mina plagg ska kosta c:a 25:-/användning. Alltså behöver en H&M-klänning för 300 kr bara användas c:a 12 ggr för att löna sig. En snygg klänning från, t ex Desigual, däremot, måste användas c:a 60 ggr.
Fördelen med det här systemet är att man får använda snygga kläder oftare, och då behöver man inte heller köpa så många av de billigare.
Så om ni ser mig trött och sliten efter jobbet en regnig måndageftermiddag i november stå och rota i frysdisken på Ica iklädd gympaskor och en guldklänning från InWear ska ni tänka på att den kostat 1700 kr och håller på att jobba sig upp till lönsamhet.

;)

4 kommentarer:

  1. Wow, vilken härlig attityd! Maxad Rockstjärnestatus!

    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera
  2. :) Hahaa, ja faktiskt. Utan att ens veta om det. Nu vet jag!

    Hoppas att även du har haft en härlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Kom ihåg att systemet gäller för skor också! :)

    SvaraRadera
  4. I princip samma system, men skor får kosta mer. Efter två fotoperationer stoppar jag bara mina fötter i kvalitet! :)

    SvaraRadera