lördag 25 juni 2011

Framgång...

...är att få det du vill ha. 


Lycka är att vilja ha det du får.
Sa Ingrid Bergman en gång i tiden. Ville bara påminna om det :) 


Ett skjuta-på-städningen-projekt :)
Dagen har ägnats åt städning enligt äggklockemetoden - städa intensivt tills klockan ringer, ta sedan paus och kör igen efter en stund. 
Det är en metod som ibland fungerar för mig för eftersom jag avskyr att städa  förlorar jag mig lätt i annat medan jag håller på, som att göra ett halsband, måla en vägg, planera några lektioner, ladda ner något spännande, tillverka en ny träljusstake, läsa alla bra bloggar - ja, nästan vad som helst...

Lite har jag också packat åt Sotlugg. 
Jag funderar på att skicka med hans resväska ikväll när han åker till sin pappa. Jag träffar honom antagligen inte förrän om 2,5 veckor på flygplatsen i Alicante och det vore skönt att ha fått hans väska klar innan han åker, dels för att han kan vara med och packa då, dels för att det blir en sak mindre på veckans att-göra-lista.


.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar