fredag 24 februari 2012

Ja ja ja ja, jag vill va i Moskva

...ja ja ja ja, Röda torget gör mig jättegla´!

Eller... Kanske skulle det göra det om jag var där. Ställer mig dock ganska tveksam till det eftersom vädret utanför flyplatsens rutor är trist och slaskigt grått som den senaste timmen gått över till vitt, vilket jag tolkar som att temperaturen har sjunkit.
Nu är vi dock inte utanför flygplatsen, utan bara på en mellanlandning. Som Tom Hanks i filmen. Fast inte lika länge, för vi flyger vidare om ett par timmar. Räknar vi med... ;)


Flyget hit var en av Aeroflots Airbus 321. Ganska stort och fullgott bekvämt plan. Sotlugg funderade lite kring hur breda sätena var i business class och varför jag hade valt att inte boka där. Vi slumrade båda till, blev väckta när det var mat och sedan var vi framme, i princip.
Efter en rigorös säkerhetskontroll kom vi till terminal D. Där var det alldeles folktomt men det fanns en massa matställen att välja på, som T.G.I Friday och Upper Crust m fl. Man behöver inte svälta. Vi parkerade oss på T.G.I.F och åt varsin hamburgare. Den lilla tallriken med kallskuret på flyget stod vi oss inte på så länge. Sotlugg tyckte att en del av det gick att äta, men det är bättre när vi har pannkakor med, som när vi flyger med Ryan :)
Efter maten och en hel del surfande på nätet (gratis i alla terminaler här) började vi fundera på varför vårt flyg aldrig dök upp på skärmarna och insåg att vi befann oss i fel terminal. Vi strosade vidare genom terminal E till terminal F. Här sitter vi nu och surfar igen. Hur slog man ihjäl tiden förr...?
Även här finns det en massa restauranger och affärer. Om man skulle bli strandad på den här flygplatsen lika länge som Tom Hanks blev (på JFK var det, va...?) så skulle man i alla fall inte svälta ihjäl.

Om någon undrar varför det dyker upp så mycket flygplatsinfo kan jag berätta att det är på förekommen anledning :)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar