söndag 19 februari 2012

Segsöndag

Gårdagen skulle ha använts till att rätta uppsatser och dagen idag till att skriva omdömen, tvätta, packa och kolla hotell. Men efter gårdagens innebandymatch tillbringades resten av dagen i soffan med feber och ont i kroppen.
Bortskämd mamma :)
Till kvällen blev det några ipren och sedan tacos, Melodifestival och mys med båda ungarna. Linlugg kom med presenter både till Sotlugg och mig. Jag fick den nya hudvårdsserien från YSL och Sotlugg en fin grön keps från Ralph Lauren. Vi blir helt enkelt lite exklusivare i hennes sällskap :)
Ja, så rättningen finns kvar. Jag har börjat beta av högen, men det går långsamt och den känns fortfarande oändlig. Det är svårt att rätta när man är seg i huvudet.
Kvar är också omdömen, tvätt och packning. Jag tror det kommer att sluta med att omdömena får skrivas på kvällar och nätter i veckan och packningen blir mycket lätt (badkläderna packade jag ju förra helgen, det räcker ju en bit...). 

Och jag funderar mycket på vilket yrke jag borde ha för att inte jobba så mycket hemma och tjäna ungefär som jag gör idag. Om en vecka hinner jag tänka mer :)

3 kommentarer:

  1. Jag vet!! Du kan bli en sån reseskildrare eller vad det heter. En sån som åker runt om i världen och resencerar platsen. Det tror jag skulle passa dig som handen i handsken.
    Vad tycker du att jag ska bli när jag blir stor?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske är det det jag ska göra... :)
      Vad vill du göra? Bara byta jobb eller utbilda dig?
      Om du vill utbilda dig vore coach ett bra jobb för dig, tror jag.

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera