tisdag 29 mars 2011

Lägga schema...?

Jag trodde att det sedan länge var bestämt jag inte skulle lägga schema i år, för första gången på 13 år.
Jag såg framför mig ett år med mindre pengar, färre resor, men framför allt en vår att njuta av! Det kändes som ett moget beslut att lämna över det till någon annan och ta det lite lugnt i stället för att vara så sugen på extrapengar hela tiden. Men det visade sig att ingen tog emot när jag lämnade över...

Så igår fick jag ändå uppmaningen: "Formulera dina premisser så ser vi om vi kan tillmötesgå dem." Det är inte ens pengarna det handlar om - det är hur mycket som ska vara klart innan och - framför allt - när det ska vara klart. Alltså om jag ska få ett lugnt sommarlov eller inte...

Gaaahh! Det är så mycket skönare när man inte har något val! Nu måste jag ställa mig frågan hur mycket det är värt att göra kontra inte göra det.
.
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar