söndag 19 december 2010

5 bästa böckerna 2010

  1. Sista kulan sparar jag åt grannen av Fausta Marianovic - en grym historia om grymma och onödiga konflikter, en mammas resoluta agerande för sitt barn och äntligen fattade jag något av Balkankaoset.
  2.  
  3. Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood - fina och roliga reflektioner inlästa av Mark själv med den där lugna och underbara intonationen. Jag blev tvungen att ta av mig lurarna många gånger för att jag skrattade högt för mig själv på offentliga platser.







3. Varför mår vi så dåligt när vi har det så bra av Nisse Simonsson - en  lättläst och enkel bok full av bekräftelse och lättförståeliga sanningar som jag läste första gången vid poolen i Spanien och nu läser igen.








4. Vårlik av Mons Kallentoft - jag, som inte skulle läsa fler deckare eller grymma böcker, var tvungen att ändå avsluta serien. Vårlik höll mig sällskap i lurarna på promenader och cykelturer i Italien, Lite bisarrt med den otroligt vackra naturen runt omkring...







5. Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson - en skröna som gav många skratt och jag sällade mig snabbt till den enorma skaran av fans

1 kommentar:

  1. Hundraåringen är underbar! Har aldrig skrattat så mycket av en bok!

    SvaraRadera