söndag 28 november 2010

Råd att resa

I fredags diskuterade jag frågan hur jag har råd att resa så mycket med en kompis och en granne. Ensamstående mamma med inte alltför hög lön och inte direkt billigt boende som jag är borde jag kanske inte ha råd med åtta utlandsutflykter på ett år.

Det är en fråga som ofta kommer upp och som jag inte direkt kan svara på mer än:

-Jag har ingen bil
-Jag jobbar extra två perioder/år (=> 2 månadslöner)
-Jag reser så billigt jag kan och öser inte pengar ur mig på plats.
Visst äter jag på restaurang och allt det där, men ätandet är inget självändamål, jag upplever hellre annat. Shoppandet blir minimalt eftersom jag oftast reser med bara handbagage.
-Jag vill bo bra men inte lyxigt - hellre en bit ifrån turistkommersen.


Ett glas vin på en balkong med vacker utsikt. Inte dyrt men mycket gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar