söndag 13 september 2009

Trött trött trött

Jag har landat hemma i den chokladbruna fåtöljen igen.


Veckan som gick bestod av föräldramöte i ettagluttarens klass, fotbollsträning, föräldramöte i min klass med efterföljande möte om en incident, middag och bowling på sjuårsdagen, konferenskryssning till Åland och födelsedagsmiddag hos bästa vännen.




I torsdags var jag hos gurun. Det kändes skönt att sätta mig ner där och prata. Han påminde mig att det är tre år sedan sist, och jag känner att situationen är helt annorlunda nu. Jag mådde så dåligt då, var helt utarbetad och hade ingen som helst aning om hur jag skulle ta mig ur det, eller ens att jag var det. Tänkte bara att livet var skit och att det nog alltid skulle vara det, vilket ju gjorde det ganska meningslösta att leva. Nu vet jag att situationen antagligen kommer att gå över styr om jag inte adresserar den, men att det är en bit dit, och att jag inte kommer att låta det hända.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar