tisdag 1 september 2009

Drömmer om 56 och 47 i veckan

Lämnade jobbet tio i åtta och cyklade som en galning för att hinna till Ica innan de stänger. Sjönk ner i soffan med dagens middag - en kyckingklubba - i ena handen och datorns mus i den andra, för att svara på ett par mail som jag inte hann med innan jag drog från jobbet.
Nu har jag suttit i soffan i tre timmar, och varvar jobb med nöjessurf. Ibland bara rinner tiden iväg, utan att jag använder den till något nyttigt.
Målet är fortfarande åtta timmars sömn per natt och max femtio timmars arbete per vecka. 47 är vad jag drömmer om!
Det kommer att lugna ner sig nu, när jag har lämnat ifrån mig schemat, och förklarat mig färdig med det arbetet. Hoppas det håller... Snickaren säger att jag alltid säger så: "det är bara den här veckan det är mycket", "om ett par veckor är det lugnare", "efter påsk lugnar det ner sig", "efter skolavslutningen...", "efter midsommar..."
Jag behöver en strategi för hur jag ska hantera det. Helst skulle jag vilja ha en klok människa att prata med, som kan hjälpa mig att se hur jag ska hantera det.
Förresten skulle jag vilja ha en klok människa att tala med, över huvud taget. Någon slags guru att bara samtala med, och vädra funderingar... Eller en mentor! På riktigt, liksom.

Jag hann inte börja planera mitt eget arbete riktigt heller, men hann i alla fall förbereda mappar, listor och annat, samt se över böcker till alla grupper. Snart är det slut med improvisationslektionerna! :-)

Jag drömmer fortfarande om några dagar till i solen, och nu har jag nog bestämt mig för att den lille simmaren ska få åka till Kroatien om ett par veckor. Om vädret ser bra ut, och de billiga biljetterna finns kvar.

Imorgon är det jobb igen, sen direkt till fotbollsträningen med lillen. Nu är det läggdags. Känns nästan lite tomt att inte ha schemajobb...

Over and out






http://www.expressen.se/resor/1.1622728/zadar-kroatiens-skona-juvel












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar